Apple marketing a.k.a. proč žádný filmový padouch nemá iPhone?

Díváte dlouhý seriál a nevíte, kdo je vrah? Scénář vás stále nutí podezřívat někoho, ale nejste si jisti? Nápovědou jsou produkty od Apple. Kdo má u sebe iPhone, na 100% nebude špatná postava. Proč tomu tak je? Mělo by to špatný dopad na značku, kdyby vrah používal Apple produkty a diváci by ho nejraději viděli mrtvého. Naopak dobrá postava v divákovi vyvolá pocity radosti, se kterými se automaticky spojí Apple produkty, síla, co? Chtěli byste mít i vy nějaký Apple Produkt? Co třeba Apple AirPods za super cenu?

Přísně hlídané

Apple si dává velký pozor, aby všechny jejich produkty použité ve filmech a seriálech byly v rukou dobrých postav. Naopak Android produkty může mít každá postava, avšak ty Apple jen ta dobrá. Zkuste se zamyslet sami, kolik špatných postav jste viděli používat iPhone či Mac.

Pokud jste nenatrefili na filmového záporáka, který používá iPhone, iPad nebo Mac, není to náhoda. Jedná se o přísnou marketingovou taktiku společnosti Apple, jejímž cílem je zachovat image své značky a udržet příznivé vnímání jejích produktů mezi masami.

zdroj: iphoneislam.com

Toto není žádná konspirační teorie, protože toto tajemství neprozradil nikdo jiný než režisér Rian Johnson, který režíroval filmy jako „Looper“, „Star Wars: The Last Jedi“ a Netflixový hit, který rozbil internet „Knives Out“.

iPhone neskončí ve špatných rukou

Když Johnson ve videu Vanity Fair rozebíral scénu z tajemství vraždy s Chrisem Evansem, prozradil, že Apple nedovoluje filmařům dávat žádné ze svých produktů do rukou filmového záporáka nebo jeho stoupenců.

Antagonistů nelze zobrazit s produktem Apple v rukou, řekl ředitel. Zpočátku se zdráhal podělit se o tajemství a později dodal, že každý filmař tam venku ho teď chce „zavraždit“ za to, že vypustil na povrch tak velké tajemství.

Věděli jste, že v Innocentu si můžete objednat už i nejnovější Apple produkty za nejlepší ceny na trhu? Apple AirPods koupíte s 24% slevou, Apple AirPods Pro se slevou 20% a AppleWatch 7 se slevou více než 19%. Nezapomeňte si přidat do košíku také Apple příslušenství za nejnižší ceny. Do nabídky jsme zařadili také sluchátka značky Beats za TOP ceny. Máme je skladem a doručujeme již do 24 hodin.

Pokud jste ještě neviděli „Knives Out“, měli byste očekávat, že toto tajemství vám pokazí film. Jak jste uhodli, filmový antagonista nepoužívá iPhone, zatímco jiné postavy ano, takže je docela snadné zjistit, který z podezřelých je ten, na kterého byste měli dávat pozor.

Jste kladným hrdinou a máte i vy Apple produkty? My v Innocentu se specializujeme na produkty, které vám vaše Apple zařízení vytuní na zcela nový level. Podívejte se a přesvědčte se sami.

zdroj: businessinsider.com

Lovebrand vyžaduje práci

Neochota společnosti Apple zabránit tomu, aby se její produkty objevily v rukou darebácké postavy, není překvapující, vzhledem k tomu, že značka se vždy snažila udržovat čistou image tím, že se vyhýbala jakékoli kontroverzi.

Apple rád svěřuje své nejúžasnější vychytávky do rukou dobrých chlapů. Jak se uvádí v tomto článku Wired z roku 2002, v úspěšném thrillerovém seriálu „24“ byli všichni dobří chlapi, kteří houpali Mac, aby mohli plnit své úkoly.

Apple dokonce vypracoval právní rámec pro obsah zobrazující jeho duševní vlastnictví, tedy jejich produkty. „Produkt Apple je zobrazen pouze v tom nejlepším světle, způsobem kontextu, který příznivě odráží produkty Apple.“ uvádí se v jednom z ustanovení.

Apple produkty jsou všude!

Apple se ve skutečnosti nevyhýbá pozitivní expozici na obrazovce. Ve druhé sezóně hitu „Big Little Lies“ získaly produkty Apple, jako jsou iPady, iPhony a Macy, masivní podíl času stráveného na obrazovce za 13 minut, což je mnohem více, než má Buick na druhém místě.

Tímto počinem zastiňuje i jiná jména jako Audi, Tesla a Dell. Ve filmu Riana Johnsona „Knives Out“ lze většinu postav vidět, jak používají iPhone, kromě antagonisty, kterého hraje Chris Evans.

To neznamená, že každý dobrák bude používat iPhone, takže vám to nemusí nutně pomoci odhalit, kterým postavám byste měli fandit. Například fanoušci byli překvapeni, když viděli, že James Bond ve filmu „No Time to Die“ použil Nokii namísto iPhonu.

Bylo to ovšem z dobrého důvodu, odborníci tvrdili, že iPhone by nebyl ideální volba pro špiona, který se potřeboval vyhnout sledování a jiným potenciálně problematickým technickým funkcím, které si průměrný člověk může volně užívat.

Líbí se ti náš obsah? Přihlas se a každý měsíc ti pošleme nejnovější tipy, triky a Apple novinky do emailu.

#odber#

Jeden krok z milionu

Jen striktní pravidla a následování své vize vytáhlo Apple na první příčku firem s největší hodnotou. Forbes nedávno zveřejnil studii o jedné z nejhodnotnějších značek světa. Pro většinu není překvapením, že Apple je již 10. rok po sobě na vrcholu žebříčku.

Apple: 241,2 miliardy dolarů
Google: 207,5 miliardy dolarů
Microsoft: 162,9 miliardy dolarů
Amazon: 135,4 miliardy dolarů
Facebook: 70,3 miliardy dolarů
Coca-Cola: 64,4 miliardy dolarů
Disney: 61,3 miliardy dolarů
Samsung: 50,4 miliardy dolarů
Louis Vuitton: 47,2 miliardy dolarů
McDonald's: 46,1 miliardy dolarů
Google, Microsoft a Amazon byli od loňského roku svědky explozivního dvouciferného růstu – zejména Amazon pokračuje ve svém raketovém růstu v oblasti elektronického obchodu, který od roku 2019 vzrostl o 40 %.

Jednou z výrazných odlehlých hodnot mezi technologickými giganty je Facebook, která při zachování 5. místa ztratila ve srovnání s loňským rokem 21% hodnoty své značky. Pro srovnání, hodnota Apple se za poslední rok zvýšila o 17%.

zdroj: businessinsider.com

Vnímaná hodnota v očích zákazníka

Co je vnímaná hodnota? Jedná se o zákaznické hodnocení výhod a nákladů jedné značky ve srovnání s druhou. Primární faktor, proč jsou nejhodnotnější značky světa tak úspěšné. Jak jistě víte, Apple zákazníci zbožňují a tady je důvod, proč je tomu tak.

Z pohledu společnosti je vnímaná hodnota tak důležitá, že zákazníci mohou být ochotni zaplatit vyšší cenu, protože značku považují za vysoce kvalitní a/nebo za symbol statusu. Toto je podstatou pokračujícího úspěchu společnosti Apple nad jejími konkurenty.

Přestože Samsung v posledních měsících roku 2017 skutečně prodal více telefonů, Apple stále dokázal získat 87 % celkových zisků ze chytrých telefonů – což je obrovský monopol.

Proč vlastně chceme Apple produkty?

Ikonická strategie značky Apple se vždy zaměřovala na emoce – podporované kreativním vizionářem Stevem Jobsem v čele. Od založení značky v roce 1976 klade Apple prioritu na budování komunity oddaných fanoušků téměř náboženským způsobem.

Udržováním aury tajemství obklopujícího vnitřní fungování jejich značky je humbuk kolem uvádění jejich produktů bezkonkurenční. Apple se vždy snažil rozlišit a být jiný. Na rozdíl od jakékoli jiné technologické společnosti.

Jejich spotřebitelé si nemyslí: "Chci to, protože je to Dual-SIM, 64 GB, 12megapixelový šestijádrový procesor." Myslí si: "Chci to, protože je to Apple iPhone." Prémiová exkluzivita, kterou Apple využívá při propagaci, a pečlivá pozornost věnovaná estetice svých produktů.

To vše umožnilo značce Apple spojení s luxusem v očích zákazníků. A to je to, za co mnozí jeho spotřebitelé platí prémii: symbol statusu, který je poháněn emocemi, ne praktičností.

Věděli jste, že při focení iPhonem si umíte vypnout zvuk? Podívejte se, jak na to

Detaily rozhodují

Zákazníci si s větší pravděpodobností zapamatují a zakoupí produkty, díky nimž se cítí dobře. Znáte pojem unboxing? Zjednodušeně řečeno, když spotřebitelé zaznamenávají skutečný proces rozbalování svých nově zakoupených produktů.

Proč? Protože díky produktům se cítí dobře. Videa o rozbalení nabízejí nepřikrášlený a upřímný pohled na produkty a zároveň umisťují „unboxera“ do centrální pozice v rámci komunity značky.

#banner#

Nikdo těmto lidem neříká, aby tvořily videa, ale společnost Apple zprostředkuje uživatelskou zkušenost, která se rozšiřuje daleko za fázi nákupu, a proto při vyhledávání videí s unboxingem na YouTube můžete najít obsah s ohromujícím počtem zhlédnutí.

Všechny špičkové technologické produkty, které společnost Apple dodává, nejsou navrženy pouze tak, aby odpovídaly příslibům značky, ale jsou základem pro udržení tak ziskovosti společnosti Apple.

zdroj: hmarketing91.com

Jak tedy Apple začleňuje zákaznickou zkušenost do brandingu? Zákazníka staví do centra všeho, co dělají. Vezměte si například jejich kampaň „Shot on iPhone“. Nejenže předvádí naprostou všestrannost fotoaparátu, ale obsahuje také okouzlující videa natočená lidmi.

Nabídli svým zákazníkům příležitost stát se součástí něčeho obrovského. První díl kampaně vidělo nejméně 6,5 miliardy lidí. Shot on iPhone úspěšně spojil emoce se skutečnými výhodami produktu.

Důležitost emocí při značce

Bez ohledu na to, jak zábavné nebo kreativní jsou vaše kampaně zaměřené na značku, pokud neexistuje žádné emocionální spojení s vaším publikem, vaše marketingová strategie pravděpodobně utratí svůj cíl.

Je to právě toto emocionální spojení, které si mezi fanoušky Apple vypěstovalo takovou loajalitu ke značce a umožnilo jim ceny produktů zvednout mnohem výše než konkurenti. Ptali jsme se tech vloggera Davida Di Franca na to, co pro něj značka znamená, odpověděl:

zdroj: mpk732t22016clusterb.com

„Od přechodu na Mac v roce 2004 jsem věděl, že na Apple je něco, co mě skutečně spojuje na osobní úrovni. Apple se rychle stal jednou z mých nejoblíbenějších značek všech dob, od konzistentnosti v designu jejich produktů, až po vášeň za tím, co představují. A upřímně, nevidím, že by se to v dohledné době změnilo. Teď jsem celoživotním fanouškem Apple.”

#randomPost#

Co je klíčem k věrnosti značce? I když na to není jednoduchá odpověď, propagace osobnosti značky, se kterou se vaše publikum může ztotožnit, může znamenat dlouhou cestu. Koneckonců, co je značka? Jak vysvětluje známý odborník na branding Marty Neumeier:

„Značka je vnitřní pocit člověka o produktu, službě nebo organizaci.“

Chcete-li vytvořit věrnost ke značce, udělejte to jako Apple – emocionálně se spojte se svými zákazníky a začněte hnutí, ve které věříte. Neočekávejte, že se k vám přidají hned všichni. Vždycky budou nějaký hater, každý je má i Apple, ale najdou se i milovníci vaší značky.

Závěr

Pokud chceme odhalit, co stojí za úspěchem Apple a jak jej vnímají jeho zákazníci, potřebujete se podívat do hloubky. Jaké interní kroky Apple a jejich marketingové oddělení musí vymýšlet, aby se i další rok mohli udržet na první příčce v žebříčku nejhodnotnějších značek.

Věděli jste, že v Innocentu si můžete objednat už i nejnovější Apple produkty za nejlepší ceny na trhu? Apple AirPods koupíte s 24% slevou, Apple AirPods Pro se slevou 20% a AppleWatch 7 se slevou více než 19%. Nezapomeňte si přidat do košíku také Apple příslušenství za nejnižší ceny. Do nabídky jsme zařadili také sluchátka značky Beats za TOP ceny. Máme je skladem a doručujeme již do 24 hodin.

Apple produkty za nejlepší ceny 

 

Podívejte všechny Apple produkty zde.